Jäsenkirje 1/ 2024

Hyvät joogaystävät!

Helmikuussa joogayhdistys järjesti viikonloppuretken joogaopistolle ja mukana oli 12 yhdistyksen jäsentä. Joogasimme yhdessä Länsirannikon joogakerholaisten kanssa, ja myös kurssin ohjaajat Onerva Mälkönen ja Hilla Saarinen ovat näistä yhdistyksistä. Viikonloppu oli antoisa ja siitä annettiin hyvää palautetta.

Kevään merkkitapahtumiin kuuluu myös maaliskuussa toteutuneet Joogaliiton Talvipäivät Jyväskylässä. Päiville osallistui joogaajia ympäri Suomea. Yhdistyksemme oli mukana päivien järjestelyissä ja ohjaajamme osallistuivat aamuharjoitusten toteutukseen. Tasokkaat luennot, erityyppiset joogaharjoitukset, kävelykierros Laajavuoren maisemissa, Scandic-hotellin palvelut ja mukava yhdessäolo saivat osallistujilta paljon kiitoksia.

Joogayhdistyksen kevättoiminta

Jyväskylän seudun joogayhdistyksen vuosikokous pidettiin 26.3., ja puheenjohtajaksi valittiin Marjaana Lehto. Varapuheenjohtajana toimii Leena Survo, sihteeriEeva Takala ja rahastonhoitajana Sisko Manninen. Jäsenenä jatkaa Anita Malinen ja uutena joukossamme on Jouni Huotari.

Jäsenmaksun pidämme ennallaan ja se on 15 €. Aika monelta jäsenmaksu on vielä maksamatta, joten olethan ystävällinen ja tarkistat oletko maksanut sen. Tilinumero on FI15 5290 0220 1206 51 (Keski-Suomen OP) ja viite 26. Vielä ennättää maksaa.

Puistokoulun lauantaijoogat jatkuvat, ja joogaa on tarjolla vielä viisi kertaa eli 6.4., 13.4., 20.4., 27.4. ja 4.5.

Kesäjooga

Järjestämme myös kesäkuussa joogaharjoituksia eli 6.6., 13.6., 19.6. ja 27.6. klo 17-18.30 Kansalaisopiston liikuntasalissa eli pääkirjaston tiloissa. Kurssimaksu on 30 € ja mukaan otetaan myös ei-jäseniä. Ilmoittautua voit Anita Maliselle, sähköpostiosoitteeseen sirpaanita.malinen@gmail.com tai Puistokoululla lauantaijoogassa. Maksa kurssimaksu tilille FI15 5290 0220 1206 51 ja käytä viitenumeroa 39. Maksa vasta sen jälkeen, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että ryhmässä on tilaa.

Puistokoulun syyskauden jooga

Aloitamme syyskuussa syksyn joogaharjoitukset ja niitä on lauantaisin klo 10.30 -12.
Osallistumismaksu syyskauden joogaan on 40 €. Ilmoittautua voit 15.8. lähtien Anita Maliselle, sähköpostiosoitteeseen sirpaanita.malinen@gmail.com . Maksa tämäkin joogakurssi vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä onko ryhmässä tilaa.

Harjoitukset pidetään 10 kertaa eli 14.9., 21.9., 28.9., 5.10.,12.10., (syysloma), 26.10., (pyhäinpäivä), 9.11., 16.11., 23.11. ja 30.11.

Vuosikokouksessa keskustelimme yhdistyksen taloudellisesta tilanteesta. Olemme joutuneet nostamaan kurssimaksuja, koska yhdistyksen joogaohjaajille maksetut koulutustuet ja jäsenistön kurssituet ovat olleet edellisvuosia suurempia. Myös joogasalin tilavuokra on noussut tuntuvasti. Korotuksesta huolimatta yhden joogaharjoituksen hinnaksi jää vain 4 €. Pyöritämme harjoituksia talkoovoimin, ja tämä mahdollistaa edullisen hinnan. Pidämme myös tärkeänä sitä, että meillä on useita ohjaajia, ja te jäsenet saatte kokemuksia erilaisista ohjauksista. Kaikki ohjaajamme ovat saaneet Suomen joogaliiton SJL-joogakoulutuksen tai ovat parhaillaan tässä koulutuksessa.

Hyvää kevättä ja tulevaa kesää yhdistyksen puolesta,

Marjaana Lehto, pj.

Jyväskylän seudun joogayhdistys

Jyväskylän seudulla on harjoitettu joogaa 1970-luvulta lähtien, ja nykyinen yhdistys on perustettu vuonna 2002. Tällä hetkellä Jyväskylän seudun joogayhdistyksessä on noin 80 jäsentä. Jos olet kiinnostunut joogasta, olet tervetullut mukaan toimintaamme.

Jäsenkirje 4 / 2023

Jäsenkirje 4/2023, 24.11.2023

Joogaharjoitukset
Syksyn joogaharjoitukset Puistokoululla päättyvät joulukuussa. Harjoituksia tulee olemaan kaikkiaan 12 kertaa ja osallistujia on ollut noin 20 – 25 eli kaikille on ollut hyvin tilaa. Kiitos talkootyötä tekeville ohjaajille ja aktiivisille osallistujille.

Kevään joogaharjoituksiin voi ilmoittautua syksyn viimeisissä joogaharjoituksissa (25.11 ja 2.12) tai sähköpostilla, osoitteeseen jkl.joogayhdistys@gmail.com

Harjoitusten aikataulu on seuraava: 13.1., 20.1., 27.1.,10.2., 17.2., 24.2., 9.3., 23.3, 6.4, 13.4., 20.4., 27.4. ja 4.5.

Harjoituksia ei ole 2.2. (yhdistyksen viikonloppu Saarijärven joogaopistolla), 2.3. (talviloma), 16.3. (Joogaliiton talvipäivät Jyväskylässä) eikä 30.3. (pääsiäinen).Harjoituskertoja tulee olemaan 13 kuten aikaisemminkin. Joogaamme siis Puistokoululla lauantaisin klo 10.30 – 11.55.

Maksa joogaharjoitukset vasta tammikuun puolella, kun saat vahvistuksen, että mahdut mukaan. Maksu on 30 € ja se maksetaan tilille FI15 5290 0220 1206 51. Viitenumero on 39.

Jäsenmaksu
Vuoden 2024 jäsenmaksu on 15 € ja se maksetaan tilille FI15 5290 0220 1206 51 (Keski-Suomen OP) viitenumerolla 26. Hoida jäsenmaksu vasta tammikuussa.

Joogaviikonloppu Saarijärven joogaopistolla
Muistuttelen yhdistyksen viikonlopusta joogaopistolla. Olemme varanneet kurssin yhdessä Länsirannikon Joogakerhon kanssa. Suosittelen, että ilmoittaudut 2.12. mennessä, koska sen jälkeen kurssi avautuu kaikille halukkaille. Tällä hetkellä kurssilla on vielä tilaa.
Ilmoittautuminen ja kurssiin liittyvät tiedustelut onnistuvat ottamalla yhteyttä Länsirannikon Joogakerhon puheenjohtajaan Varpu Turuseen, turunen.varpu@gmail.com tai puh. 044 367 4049. Mikäli haluat tai tarjoat kimppakyytiä, voit olla yhteydessä minuun lähettämällä viestiä yhdistyksen sähköpostiin.
Kurssin opettajat ovat pitkän linjan joogaohjaajia, Jyväskylästä Onerva Mälkönen ja Länsirannikolta Hilla Saarinen. Yhdistyksen joogaviikonloppu on hyvä tilaisuus tutustua joogaopistoon, mikäli et ole vielä käynyt siellä. Useat meistä tuntevatkin paikan ja palaavat sinne säännöllisesti.

Tässä vielä kuvaus kurssista:

Kun etsit Tietä – älä menetä läsnä olevaa hetkeä, 2 vrk
pe 2.2. – su 4.2.2024
Hinta alkaen 220 €
Ohjaajat: Onerva Mälkönen ja Hilla Saarinen, Jooganopettajat SJL®

Jooga pyytää meitä kääntymään sisäänpäin, oman ruumiin puoleen, jotta voisimme työskennellä mielen parissa. Kun teemme harjoitusta tarkkaavaisesti, spontaania hengitystä kuunnellen, alamme vähitellen elää tietoisemmin. Emme enää elä muistoissa tai tulevaisuuden haaveissa. Huomaamme, että ilontäyteinen elämä ei ole onnen etsintää, vaan alamme hyväksyä ja elää asiat sellaisina kuin ne ovat. Joogaharjoitusten lisäksi keskustelemme siitä, mikä meitä estää ja mikä auttaa löytämään selkeyden ja ilon jokapäiväisessä elämässä.

Muistathan, että Joogayhdistys tukee jäsentensä joogaharrastusta maksamalla vähintään kaksi (2) vuotta jäseninä olleiden kurssimaksusta 50 €, jonka yhdistys maksaa suoraan opistolle. Joogaliiton jäsenille tulee vielä 5% alennus.

Joogaliiton Talvipäivät Jyväskylään
Joogaliiton jokavuotiset talvipäivät järjestetään 15.-17.3.2024 Laajavuoren Scandic-hotellissa. Jyväskyläläisenä sinulla on nyt hyvä mahdollisuus osallistua talvipäiville. Päivien teemana on Aivot ja jooga ja siellä voit kuulla mm. Jyväskylän yliopiston tutkijoiden luentoja aiheesta. Ohjelmassa on myös joogaharjoituksia, maukasta ruokaa, yhdessäoloa jne. Vuosittain järjestettävät talvipäivät ovat myös tilaisuus tutustua Joogaliittoon ja sen toimintaan. Kun seuraavassa Joogalehdessä julkaistaan päivien ohjelma, lähetän siitä teille tarkempaa tietoa.

Suomen joogaliitto ja joogaopisto
Kannustan teitä liittymään Suomen joogaliittoon, https://www.joogaliitto.fi Liitto tekee arvokasta työtä edistäessään joogan harjoittamista Suomessa. Yhdistyksemme kuuluu Suomen joogaliittoon ja opettajamme ovat siellä koulutettuja SJL-opettajia sekä koulutuksessa olevia opiskelijoita. Liiton koti on Saarijärven joogaopistolla ja siellä on tarjolla erilaisia kursseja ympäri vuoden. Jäsenet saavat 5 % alennuksen näistä kursseista. Jäsenetuihin kuuluu myös neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Suomen joogalehti, jossa on alan asiantuntijoiden artikkeleita sekä tietoa ajankohtaisista asioista.

Hyvää loppuvuotta ja joulun aikaa,

terveisin Marjaana Lehto, pj.

Jäsenkirje 3 / 2023

Jäsenkirje 3/2023, 15.9.2023

Hyvää alkanutta syksyä!

Joogaharjoitukset

Puistokoulun jooga käynnistyi viime viikolla ja osallistujia oli mukavasti. Marja-Terttu Frimanin etäjoogaa ei tänä syksynä ole tarjolla. Olemme sopineet Marja-Tertun kanssa, että mikäli hän järjestää keväällä joogaa Google Meetin välityksellä, ilmoitamme siitä jäsenille.

Joogaviikonloppu Saarijärven joogaopistolla

Olemme varanneet viikonloppukurssin ensi keväälle yhdessä Länsirannikon Joogakerhon kanssa. Tässä kuvaus kurssista:

Kun etsit Tietä – älä menetä läsnä olevaa hetkeä, 2 vrk

pe 2.2. – su 4.2.2024
Hinta alkaen 220 €
Ohjaajat: Onerva Mälkönen ja Hilla Saarinen, Jooganopettajat SJL®

Ilmoittautuminen ja kaikki kurssiin liittyvät tiedustelut Varpu Turuselle, turunen.varpu@gmail.com tai puh. 044 367 4049. Kurssi on varattu Länsirannikon Joogakerho ry:lle ja Jyväskylän seudun Joogayhdistys ry:lle 2.12.2023 saakka. 3.12.2023 kurssi avautuu muille, mikäli kurssipaikkoja on.

Joogaliiton jäsenille tulee vielä 5% alennus.

Yhdistys ei järjestä kuljetusta, vaan toivomme osallistujien järjestävän kimppakyytejä Joogaopistolle. Ilmoittautuessasi voit siis kertoa, onko autossasi tilaa tai vastaavasti haluatko mukaan kimppakyytiin.

Joogaliiton Talvipäivät Jyväskylään

Joogaliiton jokavuotiset talvipäivät järjestetään 15.-17.3.2024 Laajavuoren Scandic-hotellissa. Yhdistyksemme osallistuu käytännön järjestelyihin ja luultavasti tarvitsemme hallituksen lisäksi muita talkoolaisia. Kerromme talvipäivien ohjelmasta ja talkoolaistarpeesta myöhemmin syksyllä, kun ohjelma varmistuu.

terveisin Marjaana Lehto, pj.

Jäsenkirje 2 / 2023

JYVÄSKYLÄN SEUDUN JOOGAYHDISTYS RY
Jäsenkirje 2/2023, 5.6.2023

Hyvät joogaajat!

Tänä vuonna emme järjestä perinteistä yhdistyksen viikonloppukurssia joogaopistolla. Sen vuoksi myönnämme kurssitukea valitsemallesi kurssille https://joogaliitto.fi/joogakurssit/ vuoden 2023 aikana. Saadaksesi kurssituen (50 €) sinun tulee lähettää viesti yhdistyksen sähköpostiin ja kertoa, mistä kurssista on kyse sekä liittää mukaan verkkopankista tallentamasi maksukuitti. Kurssituen edellytys on vähintään kahden vuoden jäsenyys yhdistyksessämme.

Suosittelemme teille näitä Joogaopiston 50-vuotistaipaleeseen liittyviä juhlakursseja: 30.6.-2.7. Kolme sukupolvea, kolme näkemystä SJL-joogaan ja 21.-23.7. Mennyt, tuleva ja nykyhetki -juhlavuoden kurssi. Kurssikuvaukset näet joogaopiston sivuilta. Näillä molemmilla kursseilla on vielä tilaa.

Puistokoulun jooga

Aloitamme 9.9. syksyn joogaharjoitukset kuten aikaisemmassa viestissä kerroimme. Olemme varanneet Puistokoulun liikuntasalin lauantaipäiville klo 10-12. Joogaharjoitukset on viime vuosina pidetty klo 10.30-12, mutta osa jäsenistä on toivonut, että ne aloitettaisiin jo klo 10. Mikäli käyt lauantaijoogassa ja ajankohdalla on sinulle merkitystä, lähetä viesti 15.8 mennessä, missä kerrot kumpi aika sopii sinulle paremmin: klo 10-11.30 vai 10.30-12.

Syysjoogasta tulee tarkempaa tietoa syyskuun aikana. Muista, että ilmoittautuminen alkaa 15.8. Jos ilmoittauduit jo keväällä joogaharjoitusten yhteydessä, ei sinun tarvitse tehdä sitä uudelleen.

kesäterveisin Marjaana Lehto, pj.