Jäsenkirje 2 / 2024

Hyvät joogan ystävät!

Kesä on kääntynyt kohti syksyä ja yksi syksyn merkkejä on Puistokoulun lauantaijoogat. Ensimmäinen kerta on 14.9. tuttuun aikaan eli klo 10.30–11.55. Ilmoittautuminen on jo alkanut, mutta vielä mahtuu mukaan. Voit ilmoittautua yhdistyksen sähköpostiin jkl.joogayhdistys@gmail.com. Ilmoittautumiset Anita Malisen sähköpostiin on myös vastaanotettu ja nimet kirjattu osallistujalistaan. Maksa kurssi (40 €) tilille FI15 5290 0220 1206 51 (viite 39) vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, onko ryhmässä tilaa. Uusien jäsenten tulee maksaa jäsenmaksu 15 € samalle tilille (viite 26).

Harjoitukset pidetään 10 kertaa eli 14.9., 21.9., 28.9., 5.10.,12.10., (syysloma), 26.10., (pyhäinpäivä), 9.11., 16.11., 23.11. ja 30.11.

Pyöritämme harjoituksia talkoovoimin, ja tämän takia voimme tarjota joogaa edulliseen hintaan eli 40 € / syksyn kurssi. Ohjaajat vaihtuvat ja näin pääset tutustumaan eri ohjaajiin ja ohjaustapoihin. Olemme kuitenkin pitäneet kriteerinä sitä, että kaikki ohjaajamme ovat saaneet Suomen joogaliiton SJL-joogakoulutuksen tai ovat parhaillaan tässä koulutuksessa.

Toivomme, että kerrot joogayhdistyksestä ja tarjoamastamme joogasta lähipiirillesi. Voit tuoda jollakin kerralla ystävän tai perheenjäsenen mukaan tutustumaan joogaamme. Haluamme tehdä SJL-joogaa tutuksi ja näkyväksi aikana, jolloin erilaisia joogasuuntauksia on runsaasti tarjolla.

Kesäjooga

Järjestimme kesäkuussa joogaharjoituksia Kansalaisopiston liikuntasalissa. Osallistujia oli parikymmentä ja palaute oli positiivista. Pyrimme jatkossakin tarjoamaan mahdollisuutta joogata kesällä.

Joogayhdistyksen toiminnasta

Joogayhdistyksemme toiminta on vakiintunut ja olemme pystyneet tarjoamaan joogaharjoituksia syksyisin ja keväisin sekä kesäkuussa. Kerran vuodessa olemme tehneet viikonloppuretken joogaopistolle Saarijärvelle. Toimintamme tulevaisuus vaatii kuitenkin sitä, että saamme uusia jäseniä yhdistyksen hallitukseen. Moni meistä hallitusvastuussa olevista on ollut mukana 5–10 vuotta. Työ on antoisaa ja meillä on hyvä yhteishenki. Työskentely ei vaadi kohtuuttomia ponnisteluja, toimintammehan on lähinnä joogakurssien järjestämistä.

Yhdistys ei voi toimia ilman hallitusta ja mikäli emme saa sinne uusia jäseniä, toimintamme uhkaa loppua. Vuosikokous on ensi maaliskuussa ja silloin valitaan uusia jäseniä erovuorossa olevien tilalle. Toivomme, että teistä jäsenistä kukin miettii, onko hänellä aikaa ja intoa työskennellä yhteisen hyvän eteen.

Joogaopiston remontti

Joogaliitto suunnittelee aloittavansa Saarijärven opiston remontin ennen talvea. Remontti saattaa kestää talven ja kevään eikä tänä aikana opistolla ole kurssitoimintaa. Jos olet suunnitellut käyväsi opistolla lähiaikoina, sinun kannattaa tarkistaa, mitä kursseja siellä on syys-lokakuun aikana. Näin varmistat pääsysi ennen pitkää taukoa. Tässä linkki joogaopiston sivuille https://joogaliitto.fi/joogakurssit/

Kaunista alkusyksyä yhdistyksen puolesta,
Marjaana Lehto, pj.