Toiminta

Yhdistyksen tarkoitus on ylläpitää ja kehittää Suomen Joogaliiton edustaman SJL-joogan harrastusta ja toimia joogan harjoittajien yhdyssiteenä. Jyväskylän seudun joogayhdistys kuuluu Suomen Joogaliittoon, jossa joogasta käytetään seuraavaa määritelmää: ”Suomen Joogaliiton välittämä SJL-jooga on kokonaisvaltainen itsensä kehittämisen menetelmä, jonka perustana ovat keskittyneesti suoritettavat fyysiset harjoitukset, tietoisuus hengityksestä, rentoutuminen ja sisäisen hiljaisuuden kokeminen. Säännöllinen joogan harjoittaminen ja terveet elämäntavat lisäävät itsetuntemusta ja edistävät myönteisten asenteiden omaksumista, henkisen elämän syvempää tiedostamista ja harjoittajansa kokemaa terveyttä ja tasapainoa.”

Yhdistyksen tärkein toimintamuoto on joogaharjoitusten järjestäminen. Keväisin ja syksyisin pidämme jäsenille joogaharjoituksia lauantaisin noin 22 kertaa lukuvuodessa. Ne järjestetään Puistokoulun kauniissa liikuntasalissa. Kesäaikaan pyrimme tarjoamaan kaikille avoimia joogaharjoituksia Jyväskylän Kansalaisopiston liikuntasalissa.

Vuosittain järjestämme yhdistyksen jäsenille viikonloppumatkan jooganharrastajien yhteiseen kotiin Saarijärven joogaopistolle.

Toiminnasta tiedotetaan jäsenkirjeessä, joista viimeisimmän löydät aina etusivulta.

Kuva yhdistyksen järjestämästä joogasta