Jäsenkirje 1/ 2024

Hyvät joogaystävät!

Helmikuussa joogayhdistys järjesti viikonloppuretken joogaopistolle ja mukana oli 12 yhdistyksen jäsentä. Joogasimme yhdessä Länsirannikon joogakerholaisten kanssa, ja myös kurssin ohjaajat Onerva Mälkönen ja Hilla Saarinen ovat näistä yhdistyksistä. Viikonloppu oli antoisa ja siitä annettiin hyvää palautetta.

Kevään merkkitapahtumiin kuuluu myös maaliskuussa toteutuneet Joogaliiton Talvipäivät Jyväskylässä. Päiville osallistui joogaajia ympäri Suomea. Yhdistyksemme oli mukana päivien järjestelyissä ja ohjaajamme osallistuivat aamuharjoitusten toteutukseen. Tasokkaat luennot, erityyppiset joogaharjoitukset, kävelykierros Laajavuoren maisemissa, Scandic-hotellin palvelut ja mukava yhdessäolo saivat osallistujilta paljon kiitoksia.

Joogayhdistyksen kevättoiminta

Jyväskylän seudun joogayhdistyksen vuosikokous pidettiin 26.3., ja puheenjohtajaksi valittiin Marjaana Lehto. Varapuheenjohtajana toimii Leena Survo, sihteeriEeva Takala ja rahastonhoitajana Sisko Manninen. Jäsenenä jatkaa Anita Malinen ja uutena joukossamme on Jouni Huotari.

Jäsenmaksun pidämme ennallaan ja se on 15 €. Aika monelta jäsenmaksu on vielä maksamatta, joten olethan ystävällinen ja tarkistat oletko maksanut sen. Tilinumero on FI15 5290 0220 1206 51 (Keski-Suomen OP) ja viite 26. Vielä ennättää maksaa.

Puistokoulun lauantaijoogat jatkuvat, ja joogaa on tarjolla vielä viisi kertaa eli 6.4., 13.4., 20.4., 27.4. ja 4.5.

Kesäjooga

Järjestämme myös kesäkuussa joogaharjoituksia eli 6.6., 13.6., 19.6. ja 27.6. klo 17-18.30 Kansalaisopiston liikuntasalissa eli pääkirjaston tiloissa. Kurssimaksu on 30 € ja mukaan otetaan myös ei-jäseniä. Ilmoittautua voit Anita Maliselle, sähköpostiosoitteeseen sirpaanita.malinen@gmail.com tai Puistokoululla lauantaijoogassa. Maksa kurssimaksu tilille FI15 5290 0220 1206 51 ja käytä viitenumeroa 39. Maksa vasta sen jälkeen, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että ryhmässä on tilaa.

Puistokoulun syyskauden jooga

Aloitamme syyskuussa syksyn joogaharjoitukset ja niitä on lauantaisin klo 10.30 -12.
Osallistumismaksu syyskauden joogaan on 40 €. Ilmoittautua voit 15.8. lähtien Anita Maliselle, sähköpostiosoitteeseen sirpaanita.malinen@gmail.com . Maksa tämäkin joogakurssi vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä onko ryhmässä tilaa.

Harjoitukset pidetään 10 kertaa eli 14.9., 21.9., 28.9., 5.10.,12.10., (syysloma), 26.10., (pyhäinpäivä), 9.11., 16.11., 23.11. ja 30.11.

Vuosikokouksessa keskustelimme yhdistyksen taloudellisesta tilanteesta. Olemme joutuneet nostamaan kurssimaksuja, koska yhdistyksen joogaohjaajille maksetut koulutustuet ja jäsenistön kurssituet ovat olleet edellisvuosia suurempia. Myös joogasalin tilavuokra on noussut tuntuvasti. Korotuksesta huolimatta yhden joogaharjoituksen hinnaksi jää vain 4 €. Pyöritämme harjoituksia talkoovoimin, ja tämä mahdollistaa edullisen hinnan. Pidämme myös tärkeänä sitä, että meillä on useita ohjaajia, ja te jäsenet saatte kokemuksia erilaisista ohjauksista. Kaikki ohjaajamme ovat saaneet Suomen joogaliiton SJL-joogakoulutuksen tai ovat parhaillaan tässä koulutuksessa.

Hyvää kevättä ja tulevaa kesää yhdistyksen puolesta,

Marjaana Lehto, pj.